Vecka 6

Hej på er där ute! :)
 
Jag är just nu i 6:e veckan av min graviditet och allt är väldigt nytt. Eftersom att det inte gått så lång tid ännu har vi valt att inte berätta för så många än om den underbara nyheten, bara för den närmaste familjen. Jag känner att jag måste få lätta på mitt hjärta och skriva av mig lite. Det är så mycket som man funderar på som man inte riktigt kan prata med någon om än. Det känns tråkigt att inte kunna dela med sig av detta ännu. Just nu vill jag bara skrika ut att jag är gravid så att hela världen hör. Vi är så otroligt lyckliga men som sagt, 6:e veckan är tidigt. Mycket kan hända under dessa veckor och jag undrar hur många gånger per dag ordet missfall dyker upp i min hjärnan.
 
För två veckor sedan skrev min kille till mig ( han jobbar till sjöss ) att jag borde köpa ett grav-test. Jag gjorde som han sa, eller jag köpte först två sedan två till. Fyra test bevisade att jag va gravid. Det är för mig första gången jag är gravid. Jag har länge längtat efter barn och blev naturligtvis överlycklig. Jag trodde inte på de första två testen så gjorde två nya, svart på vitt stod det att jag va gravid. Jag är så lyckligt lottad!
 
Nu längtar jag efter att min älskade sambo ska komma hem så att vi kan fira. Han jobbar på båt och är borta cirka fyra veckor och sedan hemma lika länge. Vi har inte träffats ännu i mitt gravida tillstånd. Jag längtar!
 
Jag längtar även tills dessa kritiska veckor är över. Jag längtar tills magen börjar växa.. Jag längtar till första besöket hos barnmorskan.. Jag längtar till första ultraljudet så att jag kan förstå att jag faktiskt är gravid.. Jag längtar mycket.. Jag har mycket att se fram emot och jag ska verkligen försöka njuta av alt detta. Just nu kanske det är lätt för mig att sitta här och skriva att jag ska njuta av allt detta eftersom att jag mår prima. Jag är inte ett dugg illamående, mina bröst gör inte alls så ont längre och min trötthet är faktiskt helt okej. Men vi får väl se hur bra jag mår framöver, det är bara att hålla tummarna.
 
I framtiden kommer ni få se mycket bilder. Just nu har magen inte växt nått än och som sagt så är det tidigt i graviditeten. 
Hoppas att ni har haft en trevlig kväll och att den fortsätter så. :) Jag önskar såklart att ni tittar in här igen imorgon.
Puss & Kram
M
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

michaelasbebis.blogg.se

23 år och gravid

RSS 2.0